Personal Branding - Hoe onderscheid ik mezelf van de massa?

Hallo allemaal, 

Vandaag schrijf ik een artikel dat gericht is op "werk"
Ik adviseer verschillende mensen hoe zij het beste een aanpak en strategie uit kunnen werken voor hun business om deze te laten slagen i.c.m. De huidige stromingen en trends.

In dit artikel richt ik me op artiesten en vloggers/bloggers. 
Tegenwoordig is de markt al verzadigd. Het is heel moeilijk om er als artiest uit te springen. Ookal heb je goede lyrics, een leuk koppie en goede moves....
Hoe pak je dit nou aan?
Voeg een herkenbaar item, slogan en/of rode lijn toe aan jouw main business. 
Voorbeelden:
Roy Donders heeft zn huispakken als basis. Maar ook zichzelf als merk. Volgens mij hebben de meeste mensen meer zijn naam gehoord dan daadwerkelijk een pak uit zijn eerste collectie

Roy Donders huispak

Stevie wonder zijn zonnebril. Lady gaga haar excentrieke outfits.
Hoe maf het soms ook kan zijn, het is herkenbaar. En dat is nou net zo belangrijk om succesvol te zijn maar ook te blijven. 
Tegenwoordig kiezen veel artiesten ervoor om een merchandising brand te starten. 

Dit stimuleer ik enorm.
Waarom?

Artiesten kunnen pakkende teksten op kleding en accessoires laten bedrukken. Hierdoor komen er extra inkomsten binnen en de interactie met je fans word groter. Deze teksten kunnen ook weer in nummers van de desbetreffende artiest voorbij komen, of titels van songtracks.

Wat ik ook stimuleer is het volgende:

Social media is niet weg te denken. Helaas maken er nog te weinig artiesten, merken, bloggers en vloggers hier intensief gebruik van. Met winacties betrek je het publiek erbij, tevens kun je op deze manier weten wat er nou bij het publiek speelt. Dit kun je doen door open vragen aan je winacties te koppelen. Hierdoor kunnen er nieuwe ideeën uit voortstromen.

Personal Branding

Wil je als artiest en blogger/vlogger serieus genomen worden? Maak van jezelf een merk! Een goed voorbeeld van wie dit doet is: Kim Kardashian.
Al zullen veel mensen haar niet mogen, maar dr zaakjes heeft ze goed geregeld. 
Zij is zelf een merk,  blogt, heeft met dr familie een real life serie en ook een eigen kledinglijn en cosmeticalijn.





Deze combinatie kan niet beter,  en is dus terug te zien dat deze strategie toe word gepast met de nodige andere strategieën tussendoor om altijd in de media te blijven. 
Hierdoor zal je nooit een "one day fly" worden. 

Op het moment dat je aan personal branding gaat doen registreer je jezelf en word er een onderzoek gestart. Je naam, logo en ander beeldmateriaal kun je vast laten leggen. Dit is net wat anders dan patent. Hierdoor ontstaat vaak verwarring. Op het moment dat je zelf ook een merk bent stijg je in waarde. 

Gebruikt iemand anders je naam? Dan heb jij het intellectueel eigendomsrecht om stappen te ondernemen. 
Ali B heeft ook een merk van zichzelf gemaakt. 
Een voordeel van personal branding is dat je samen kunt werken met andere merken en v.b. commercials kunt doen. 
Een goede voorbereiding is het halve werk! Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hebben gehad. Soon een nieuwe blog van mezelf met handige tips en tricks op het gebied van werk.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Foundation (nieuw) & BB Cream voor de donkere huid van HEMA